MANDIAN DAUN BIDARA SERIEMAS LIMAU PURUT


SERIEMAS SHOWER GEL SIDR BIDARA
AURA SYIFA ZIKIR 
MEMPUNYAI NOT KKM
RM 38 botol besar 500ml


Gel Mandian Sidr Bidara Syifa' dengan Aromaterapi Limau Purut Dunia Seri Anggun WANGI dan SANGAT WANGI  kini dengan FORMULA BARU yang dipertingkatkan bagi melembapkan kulit (ekstrak susu kambing)  dan perlindungan daripada sinaran UV. Dengan rangkaian aromaterapi terbaru iaitu kesegaran LIMAU PURUT.

Jom tengok khasiat essential oil BIDARA dan LIMAU PURUT yang menjadikan gel mandian  ini
istimewa:

1.Paling sesuai digunakan oleh perawat Islam bagi menambahkan tenaga diri untuk tujuan merawat.
2. Sesuai bagi mandian ibu lepas bersalin serta bayi.
3. Mandian bagi memulihkan semangat dan badan lesu akibat stress, terkena gangguan dan kemurungan hidup.
4. Dapat menyegarkan badan agar dapat beribadat kerana Allah SWT
5. Mandian untuk bakal pengantin
6. Mandian bagi tujuan kesihatan, niat kerana Allah Taala.
7. Sebagai ikhtiar untuk mendapatkan zuriat, dengan menjadikan mandian bidara hari-hari.


Ada sesetengah pengeluar GEL MANDIAN BIDARA GABUNGAN LIMAU PURUT ini dengan memanggilnya sebagai mandian pahlawan kerana tindakan antara gabungan bidara dan limau purut ini umpama membantai habis segala makhluk halus di dalam badan pesakit. Malangnya dengan harga yang berganda, menjadikannya tidak mampu dimiliki oleh sesetengah pesakit yang benar-benar memerlukannya. Oleh itu kami, Seriemas sangat prihatin dengan masalah pelanggan sebegini dengan menyediakan formula yang lebih baik tetapi HARGA MANDIAN BIDARA YANG PALING MURAH DI PASARAN.

Kaedah Perubatan Menggunakan Limau

Kenapa guna limau?
Jin adalah makhluk ciptaan Allah yang berkongsi hidup dengan manusia dibumi ini. Mereka berjisim halus tidak seperti manusia yang berjisim kasar, oleh kerana itu golongan mereka ini tidak dapat dilihat bagaimanakah hal keadaan jisimnya dengan penglihatan mata kasar manusia. Pun begitu, mereka juga mempunyai akal dan perasaan, justeru mereka juga tergolong dalam golongan yang diperintahkan Allah agar mentaati titah perintah Allah selain manusia.

Oleh kerana mereka juga berjisim maka tubuh mereka juga akan bertindakbalas dengan jisim-jisim yang lain. Sebab itulah tubuh mereka akan mudharat apabila terkena air limau sebagaimana mudharatnya tubuh kasar kita ini apabila direndam dengan air limau dalam kuantiti yang banyak. Bukankah sesuatu akan mengalami hakisan apabila direndam dalam cecair yang mempunyai kepekatan asid yang tinggi? Begitulah yang akan terjadi pada tubuh jin yang akan terhakis atau hancur apabila dikenakan dengan air perahan limau walaupun dalam kadar kuantiti yang sedikit kerana tubuh mereka berjisim halus. Maka, air perahan limau adalah alat ampuh yang dapat memudharatkan tubuh jin sehingga mereka terpaksa merasai pengalaman sakit yang tidak terhingga.


Maka khasiat mandi limau berkesan untuk memudharatkan tubuh jin yang bersarang dalam tubuh penghidap gangguan jin sehingga tubuhnya kosong dari diinap jin.
Dalam kaedah perubatan Islam, ada beberapa kaedah lain yang digunakan selain membaca ayat al Quran di atas kepala pesakit atau mana-mana bahagian yang sakit. Antara kaedah yang selalu digunakan oleh para perawat adalah membacakan ayat-ayat penawar kepada air hidup (air yang tidak mati) yang kemudian diberikan kepada pesakit untuk minum bagi beberapa tempoh yang tertentu.
Antara kaedah lain iaitulah menggunakan limau nipis atau limau purut sebagai bahan dalam perubatan. Perlulah diperingatkan! Bahan-bahan ini cumalah sebagai suatu ikhtiar yang biasa digunakan oleh pengamal perubatan Islam, bahan-bahan tersebut langsung tidak memberi kesan tanpa Allah kehendaki.


Ada yang bertanya, ” kenapa mesti limau?? bahan lain tidak boleh ke? “


Soalan ini biasa ditanya oleh mereka yang kurang faham mengenainya. Mengikut sains, dalam limau ini terkandung acid nitrik yang mana dalam perubatan Islam ia seperti racun kepada makhluk halus. Makhluk halus sensitif dengan benda-benda ini. Setiap orang pun ada perkara yang dia lemah kan? Maka begitu jugalah makhluk halus.


Kajian mendalam pernah dilakukan ulamak tentang perihal ini. Sudah cukup kita faham, jin/makhluk halus dalam tubuh biasa lemah dengan limau atau sesuatu yang bersifat acid.


Berikut adalah cara-cara penggunaannya :

1) Sediakan limau nipis 21 biji dan limau purut 33 biji. ( tiada bilangan yang disyaratkan)


2) Bacakan limau-limau tersebut dengan bacaan ruqyah dan ayat penawar. Bagi mereka yang ingin membuat sendiri, bolehlah membaca ayatul Qursi x 11 kali atau membaca surah yassin.


3) Sebelum baca, letakkan bahan-bahan tersebut di hadapan. Lalu niatkan untuk jadikan bahan-bahan tersebut sebagai penawar buat diri/nama pesakit.

Contoh : ” Ya Allah Ya Tuhanku, dengan keberkatan ayat-ayat suci al Quran yang bakal aku bacakan ini, Kau jadikanlah bahan-bahan ini sebagai penawar buat fulan bin fulan(nama pesakit).


4) Limau purut digunakan untuk mandi. Limau nipis digunakan untuk minum.


5) Blend kesemua limau purut bersama air tawar. Jadikan ia sebagai pati limau purut. Letakkan dalam suatu bekas yang mudah disimpan.


6) Masukkan pati limau purut dalam 6 @ 7 sudu (agak2 air tersebut berbau limau)  di dalam baldi yang berisi air (seeloknya dibaca terlebih dahulu air tersebut sekurang-kurangnya ayatul Qursi dan 3kul.)


7) Mandi 2 kali sehari, waktu pagi dan petang sehingga 21 hari berturut-turut.


8) Limau nipis pula dibuat minum 2 kali sehari, tengahhari dan sebelum tidur selama 21 hari berturut-turut.

9) InsyAllah, doakan dan teruskan bermunajat mudah-mudahan usaha ini Allah berkati dan berikan kesembuhan kepada kita sekeluarga.

“Dan Kami turunkan dari Al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman….” (Al Israa’ 82)


TAPI SEKARANG KAMI MEMUDAHKAN ANDA DENGAN MENGUNAKAN GEL MANDIAN BIDARA DENGAN PATI  LIMAU PURUT SAMA SEPERTI RAWATAN DI ATAS.

UNTUK PEMBELIAN KLIK DI SINI



DAUN BIDARA
Ada disebutkan dalam hadis dan Al Quran, membuatkan kami terfikir untuk menjadikan pati bidara ini dalam bentuk shower gel bagi memudahkan umat Islam menggunakannya.


Surat AS-SABA ayat 16, ”Kami ganti kedua kebun mereka dengan dua kebun yang ditumbuhi (pohon-pohon) yang berbuah pahit, pohon Atsl dan sedikit dari pohon sidr.”(Q.S. As-Saba,16).

Surat Al-Waqi’ah ayat 28 , "Berada di antara pohon bidara yang tidak berduri.” (Q.S. Al-Waqi’ah,28).

Ibnu Katsir saat menafsirkan surah al-Baqarah, ayat 102 yang bercerita mengenai fitnah syaitan kepada nabi Sulaiman menyebutkan bahwa untuk mengubati sihir, sebaiknya kita mengambil 7 helai daun bidara, kemudian ditumbuk halus, lalu dicampurkan tumbukan daun tersebut dengan air, dan dibacakan ayat kursi.

Air tersebut dipakai untuk mandi, maka mudah-mudahan akan sembuh sihirnya.
berkhasiat sebagai antiseptik membunuh bakteria sekaligus juga sebagai haruman yang dapat menghilangkan bau busuk.

Daun bidara merupakan satu media terapi Ruqyah untuk pengubatan Islam berbentuk Syifa'. Dengan izin Allah SWT tentunya untuk mencegah dan menghalang gangguan makhluk halus / sihir yang terlindung dari pancaindera kita sepertimana yang dinyatakan dalam Hadis dan Al Quran. Serta kegunaannya daun bidara bersifat antiseptik untuk membersihkan kulit dan mencegah penyakit kulit seperti ekzema, kulit sensitif, dan sebagainya.

Limau purut mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, anti septic, anti bacteria dan banyak lagi. Dengan memasukkan pati minyak limau purut dalam gel mandian ini dapat menghilangkan bau badan serta melembutkan kulit. Bauan dari limau purut juga boleh meningkatkan kesegaran badan, dan bau nyaman disekeliling ruang dalam rumah atau pejabat.

*boleh terus klik link di bawah ini untuk terus hubungi staff kami melalui Whatsapp :

http://www.wasap.my/60162079665
http://www.wasap.my/60162079665

Carian:
BIDARA SYIFA' DARULSYIFA' AROMATERAPI SHOWER GEL MANDIAN BIDARA BIDARA WASH HANDMADE NATURAL ORGANIC BOTANICAL WHITE CHAMPAKA CEMPAKA PUTIH WHITE MAGNOLIA SAFE MURAH DI PASARAN TERMURAH  JENAMA SENDIRI REBRANDING OEM PRODUK SENDIRI AURA MISTIK SPA BORONG HOUSE OF BIDARA: PRODUK SIDR BIDARA SERIEMAS KELUARAN DUNIA SERI ANGGUN / ESSENTIAL OIL SIDR BIDARA / SHOWER GEL / GEL MANDIAN / LOTION / LOSYEN BIDARA ARGAN / FEMININE WASH BIDARA SIREH EMAS / AROMA AIR FRESHNER SPRAY BIDARA / MINYAK ANGIN AROMATERAPI BIDARA / KRIM SEGAR KULIT KEPALA BIDARA ARGAN / HANDMADE PRODUCTS / SIDRA CARE / CLEAN BEST / SINAR HARIAN OGOS NOVEMBER

Ulasan

Catatan Popular